گویا زمانه ده هزار سیاه پوش   2009-06-18 17:26:18

: ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید
ده‌ها هزار سیاهپوش در میدان توپخانه

به گزارش خبرگزاری رویترز ده‌ها هزار تن از هواداران میرحسین موسوی امروز در میدان امام خمینی (توپخانه) تهران تجمع کرده‌اند.
قصد این هواداران برگزاری یک تجمع آرام گزارش شده‌است.

بنا بر این گزارش، میدان توپخانه از مردم لبریز شده و حاضران لباس‌های سیاه و شمع در دست دارند.
پلاکاردهایی با این مضامین در جمع دیده می‌شود: «کشته ندادیم که رأی مهندسی‌شده را قبول کنیم»، «سکوت. آرام باشید.»،‌ «برادرانمان کجا هستند؟»، «چرا برادرانمان را کشتید؟»

بنا بر گزارش‌های دریافتی، مردمی که در این تجمع حضور دارند با فرستادن صلوات به روح پیامبر اسلام و اهل بیت او تجمع خود را آغاز کرده‌اند.

تارنمای کلمه از سایت‌های خبری وابسته به ستاد میرحسین موسوی، اعلام کرده که «احتمالاً میرحسین موسوی نیز در این تجمع شرکت خواهد کرد.»
جمع حاضر هم‌اینک در انتظار حضور میرحسین موسوی به‌سر می‌برند.

بنا بر گزارش این تارنما، این تجمع ‌از ساعت ۴ بعد از ظهر روز پنج‌شنبه آغاز شده و «هر تجمع دیگری در هر نقطه از تهران مربوط به حامیان مهندس میرحسین موسوی نیست.»

وزارت کشور مجوزی برای تظاهرات امروز تهران صادر نکرده و خبرنگاران خارجی نیز اجازه حضور و پوشش خبری این تجمع را ندارند.

پس از راهپیمایی بزرگ روز گذشتهٔ هواداران میرحسین موسوی در تهران و به گوش رسیدن فریادهای الله اکبر طی شب گذشته، میرحسین موسوی برای امروز (پنج‌شنبه) فراخوان عمومی برای اجرای مراسم سوگواری داده‌است.

به گزارش قلم‌نیوز، در تظاهرات روز گذشته پلاکاردهایی مبنی بر دعوت به تجمع امروز بعد از ظهر در میدان امام خمینی (توپخانه) تهران به چشم می‌خورد.
عنوان خبری قلم‌نیوز نیز حاکی از بزرگداشت کشته‌شدگان روزهای گذشته در این میدان مرکزی تهران است.

میرحسین موسوی، نامزد دوره دهم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، از هوادارانش دعوت کرده تا امروز با پوشیدن لباس سیاه به نشانه سوگواری برای کشته‌شدگان حوادث اخیر به مساجد و تکیه‌ها بیایند.

میرحسین موسوی برای امروز (پنج‌شنبه) فراخوان عمومی برای اجرای مراسم سوگواری داده‌است

بنا بر گزارش‌های دریافتی،‌ شعارهای شب گدشته که از پشت بام منازل در ایران به گوش می‌رسید از ساعت ۱۰ شب آغاز شد. الله اکبر و «یا حسین، میر حسین» شعارهای اصلی بود که به گوش می‌رسیدند.

حزب اعتماد ملی مهدی کروبی نیز درخواست مجوز تظاهرات تازه در روز شنبه را کرده‌است.

تجمع بسیجیان
هم‌چنین به گزارش خبرگزاری مهر، گروهی از دانشجویان بسیجی پیش از ظهر امروز در مقابل دادستانی تهران تجمع کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، این عده پلاکاردهایی با شعارهای «محاربین و مفسدین فی‌الارض اعدام باید گردند»، و «مرگ بر آشوبگر» در دست دارند.

این افراد بسیج هم‌چنین شعارهایی چون «مرگ بر ضدولایت فقیه، مرگ بر منافق» سر دادند.


بسیجیان در برابر دادستانی تهران (عکس از مهر)

آقای مسعودی دبیر «انجمن دانشجویان مستقل» در این تجمع میرحسین موسوی، را «مسئول وقایع اخیر» دانست و گفت: «مسبب خون‌های ریخته شده، موسوی است، عجیب است که وی قبل از انتخابات، شعار قانونگرایی می‌داد، اما اکنون حامیانش را به قانون‌شکنی دعوت می‌کند."

خبرگزاری فارس شرکت‌کنندگان در این تجمع را که در میدان ۱۵ خرداد در نزدیکی میدان امام خمینی در حال برگزاری است. «اکثراً از دانشجویان» عنوان کرده است.

به گزارش فارس، تجمع‌کنندگان در میدان ۱۵ خرداد «خواستار برخورد قاطع، جدی و انقلابی با عوامل آشوب‌های اخیر تهران» هستند.

این خبرگزاری درباره خواسته دیگر این تجمع‌کنندگان می‌نویسد:
«تجمع‌کنندگان خواستار صدور حکم دستگیری و محاکمه علنی فائزه و مهدی هاشمی (فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی) به جهت ایفای نقش مستقیم در تحریک مردم برای آشوب و اغتشاش و سازماندهی اراذل و اوباش در تخریب اموال عمومی و برهم زدن فضای روانی جامعه هستند.

این خبرگزاری همچنین از برنامه گروهی از «موتورسواران حزب‌الله» برای حرکت در سطح شهر تهران خبر داده‌است که قرار بود ساعت ۱۶ روز پنج شنبه از میدان ولی عصر تهران آغاز شود.

تشییع جنازه یک بسیجی در شهر ری که به نوشته این خبرگزاری «بامداد ۲۵ خرداد توسط اراذل و اوباش مجروح شده و ساعت ۱۵ روز ۱۶ خرداد به شهادت رسید» و برنامه گروهی از «موتورسواران حزب الله» برای حرکت در ساعت ۱۶ روز پنج‌شنبه از میدان ولی عصر به سوی نقاط مختلف شهر تهران از دیگر خبرهای خبرگزاری فارس است.

«موسوی را تنها نمی‌گذاریم»
مجمع روحانیون مبارز، از احزاب اصلاح‌طلب ایران نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرده که «میرحسین موسوی را تنها نخواهد گذاشت». به گزارش قلم‌نیوز در این بیانیه آمده‌است: «ضمن حفظ هوشیاری و پرهیز از هر عملی که به تشنج بیانجامد و به سرکوب‌گران بهانه دهد مهندس موسوی عزیز را تنها نخواهیم گذاشت.»

در راهپیمایی روز گذشته که در سکوت برگزار شد ده‌ها هزار نفر در حالی که مچ‌بندها و سربندهای سبزرنگ (نشانه حمایت از موسوی) پوشیده بودند در حد فاصل میان میدان هفت تیر تا خیابان ولیعصر تهران راهپیمایی کردند. منابع مختلف شمار راهپیماهیان را از ده‌ها هزار تا نیم میلیون نفر تخمین زده‌اند.

روز گذشته تلویزیون ایران صحنه‌های کوتاهی از این راهپیمایی را نشان داد ولی مقامات ایرانی، خبرنگاران خارجی را از پوشش دادن تظاهرات منع کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که در میان هواداران تیم ملی فوتبال ایران در سئول در داخل و بیرون از ورزشگاه نیز اعتراضات به هواداری از میرحسین موسوی انجام شده‌است. روز گذشته تیم‌های ایران و کره جنوبی در سئول، پایتخت کره جنوبی دیدار رقابتی داشتند.

کاپیتان تیم ایران و برخی از بازیکنان مچ‌بندها و بازوبندهای سبزرنگی به تن داشتند که به دستور مقامات ایرانی در نیمه دوم آن‌ها را از دست و بازو درآوردند.
سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه‌های خود این نمادهای سبز را غیر مرتبط با آقای موسوی و «نذر حضرت ابوالفضل (ع)» نامید.


pegi*  2009-06-18 18:08:02
منم حرفهای فائزه هاشمی رو خوندم
تمام مدت این جمله تو ذهنم بالا و پایین می رفت که
"هرکه به فکر خویش است"


نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات